Provlarming pågår på trygghetslarmen
Vi testar just nu trygghetslarmen som är anslutna till hemtjänsten. Om vi inte når dig efter flera försök kommer vi att komma ut och kontrollera att allt är okej. Om ditt larm blinkar eller ändrar färg är det helt normalt under processen.
Bakgrunden till att vi testar trygghetslarmen är att det var ett tekniskt problem i samband med nedsläckningen av 3G-nätet som just nu sker hos alla stora operatörer
För dig som har ett trygghetslarm innebär det ingen förändring, utan det fungerar precis som vanligt. Du kan fortfarande trycka på larmet för att tillkalla hjälp. Testen av trygghetslarmen säkerställer främst att vi också kan ringa ut till dig. När vi nu försöker nå ut till dig så kan samtalen komma under oförutsedda tider. Vid upprepade försök utan svar kommer vi ut och kontrollerar att allt är okej.
Observera att ditt trygghetslarm kan komma att blinka eller ändra färg. Det är helt normalt under uppdateringen, och ditt trygghetslarm fungerar ändå.
- Publicerad:
- 11 december, 2025