Hoppa till innehåll

Arbetsgivarintyg - beställning

Här kan du som arbetar eller arbetat i Vellinge kommun beställa arbetsgivarintyg digitalt. Arbetsgivarintyg behövs i kontakten med A-kassan.

För närvarande kan handläggningstiden vara något förlängd på grund av den attack som vår IT-leverantör drabbats av. Vi räknar dock med att eventuella förseningar inte kommer att överstiga 10 dagar.

För övriga intyg så som tjänstgöringsintyg, intyg till bank, kontakta loneadmin@vellinge.se

  1. Innan du beställer

    Intyget visar dina arbetade timmar de senaste 12 månaderna eller den period A-kassan efterfrågar.

    Ditt färdiga intyg kommer att skickas digitalt till dig och din A-kassa.

  2. Dags att beställa

    Du måste ha ditt BankID i beredskap.

    I din beställning behöver du ange din e-post för digital hantering av det färdiga intyget.

    Beställ här
  3. Personuppgiftsansvarig kommunstyrelsen

    Vellinge kommun behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen. För mer information, gå till sidan Personuppgiftsansvarig kommunstyrelsen. Sidan öppnas i ett nytt fönster.

  4. Vad händer sen?

    Din beställning kommer att hanteras av Serkon i Vellinge AB, som är de som utfärdar arbetsgivarintyg för Vellinge kommun. Handläggningstiden är högst tre arbetsdagar.
    Du kommer att få meddelande via e-post när ditt intyg är klart så att du kan skicka det vidare till din A-kassa.