Vellinge ICONS - 50 år som kommun

Vad är en Ikon? Ordet kommer från grekiskan och betyder "bild". I år fyller Vellinge kommun 50 år och det firar vi genom att lyfta fram olika sorters ikoner.

Omslag_Icons.png

Idag är begreppet något som går bortom det vardagliga och blir en symbol för något större. Något Ikoniskt. Som lever vidare genom tiden och inspirerar, ger energi och manar till att utvecklas. Människorna, händelserna, miljöerna och företeelserna som blir en del av det kollektiva medvetandet. Det som tillsammans gör en plats till så mycket mer än ett geografiskt område. Det kan vara något onändligt som havet. Något beständigt som ett landmärke. Ett entreprenörskap. En maträtt. En människas drivkraft att utmana kroppen till det yttersta. Det kan vara något så enkelt som en bild på en blivande filmstjärna på en sandstrand.

Vellinge Icons - issuu.com

Publicerad: