Hoppa till innehåll

Hjälpmedel madrass - beställning

  1. Innan du beställer

    Du behöver vara legitimerad personal och har gjort en fullständig riskbedömning enligt Senior Alert samt veta kategorisering av trycksår enligt trycksårskort. Innan beställning ska en tvärprofessionell diskussion i team ska först ha skett för att utesluta andra åtgärder. De uppgifter du behöver ha för att göra en beställning av madrass är patientens:

    1. För - och Efternamn
    2. Personnummer
    3. Adress
    4. Telefonnummer till den legitimerade personal som förskriver och ska ta emot madrassen
    5. Poäng på Modifierad Nortonskala
    6. Trycksårskategori av sår samt placering av sår
    7. Vilken madrass som önskas enligt uppköpt avtal av Skånes kommuner "Produktguide för madrasser"
  2. Dags att beställa

    Du gör beställningen här med hjälp av ditt Bank-ID.

    Beställ här
  3. Personuppgiftsansvarig omsorgsnämnd

    Vellinge kommun behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen. För mer information, gå till sidan Personuppgiftsansvarig omsorgsnämnd. Sidan öppnas i ett nytt fönster.

  4. Vad händer sen?

    Din beställning behandlas av handläggaren snarast möjligt. Den som gör beställningen kommer få ett meddelande i Lifecare när beställningen är slutförd.

    Observera att om den önskade madrassen inte finns i Sodexos hjälpmedelspool kan en nybeställning ta flera dagar, upp till veckor innan man får en madrass.

    Leverans av madrasser från Sodexo sker tisdagar och fredagar till angiven adress.