Hoppa till innehåll

Lämna synpunkter och klagomål

Om du har klagomål eller vill framföra andra synpunkter och förbättringsförslag inom vård och omsorg eller avseende handläggning inom Individ- och familjeomsorgen har du möjlighet att lämna uppgifter om detta via vår eTjänst.

  1. Innan du lämnar din synpunkt eller ditt klagomål

    Om du har synpunkter eller klagomål på någon verksamhet inom social omsorg ska du i första hand kontakta personal eller chef på den verksamhet du har synpunkter på.
    Du kan också lämna dina synpunkter eller klagomål via vår eTjänst här.

  2. Dags att lämna din synpunkt eller ditt klagomål.

    För att lämna din synpunkt eller ditt klagomål klickar du på eTjänsten nedan. Formuläret öppnas och du fyller i de uppgifter du önskar att lämna.
    Vissa uppgifter är obligatoriska att fylla i, dessa är markerade med en stjärna.

    Lämna synpunkter och klagomål här
  3. Vad händer sen?

    Din synpunkt eller ditt klagomål skickas till berörd verksamhet som utreder vad som hänt. Om du valt att kryssa för att du önskar återkoppling kommer verksamheten att kontakta dig för att ge dig information om utredning och eventuella åtgärder.