Hoppa till innehåll

Synpunkter och klagomål

Vi har som mål att erbjuda god kvalitet i alla verksamheter. Inget är så bra att det inte kan bli bättre och synpunkter och klagomål bidrar till att utveckla verksamheten.

Självservice

Om du har synpunkter eller klagomål på någon verksamhet inom social omsorg ska du i första hand kontakta personal eller chef på den verksamhet du har synpunkter på.

Du kan också lämna dina synpunkter eller klagomål via vår eTjänst som du hittar under självservice längre upp på sidan. Där kan du även få mer information om hur du gör.

Om du är missnöjd med ett beslut

Rör dina synpunkter ett beslut som du har fått enligt Socialtjänstlagen (SoL) eller Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), vänd dig i första hand till din handläggare. Din handläggare kan också hjälpa dig att överklaga ett avslagsbeslut, om du vill ha hjälp med detta.

Kontakta Vellinge Direkt på telefon 040-42 50 00 så hjälper de dig att få tala med rätt person.

Om du vill prata med någon utanför kommunen

Tycker du att det känns svårt att diskutera med personalen i Vellinge kommun, vänd dig till Patientnämnden Skåne.

Läs mer på Patientnämnden i Skånes hemsida

Om du har synpunkter på sjukresor

Det är Region Skåne som ansvarar för sjukresor. Gäller din synpunkt detta ska du vända dig till kundtjänst för serviceresor, telefon 0771-77 44 33.

Läs mer på Region Skånes hemsida om sjukresor

Publicerad:
4 juli, 2018