Hoppa till innehåll

FAQ för Skolstart

Här uppdaterar vi med svar på de vanligaste frågorna gällande e-tjänsten Skolstart

Digital skolstart fungerar inte.
SVAR: För att kunna hjälpa dig behöver vi veta var du försöker öppna e-tjänsten (på vilken typ av enhet, i vilken webbrowser, i vilket steg uppstår problemet). Vi behöver också veta om du får något felmeddelande och vad det ger för någon text. (Skärmbilder är alltid till hjälp för oss, men undvik bilder med känsliga personuppgifter på.)
Om du försöker hantera ett redan skapat ärende behöver vi även tillgång till ditt ärendenummer på Mina sidor.

Det fungerar inte att signera med mitt bank id.
SVAR: Försök att signera på andra sidor än vellinge.se för att se om problemet kvarstår. Om det gör det behöver du vända dig till din bank.
Vi har inga kända problem med BankID-tjänsten, men självklart kan det tillfälligt uppstår tekniska problem.

Var gör jag anmälan av skolskjuts?
SVAR: Det görs inne i e-tjänsten Skolstart.

Jag kan bara anmäla ett av mina barn i digital skolstart, vad är fel?
SVAR: Det är helt rätt. Du måste ha ett ärende för varje barn (precis som de tidigare blanketterna) då frågorna i e-tjänsten besvaras för just det enskilda barnet.